11.10.2016

Ziua Internationala a Fetelor

     Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite (ONU) a proclamat Ziua Internationala a Fetelor pe 11 Octombrie,decizie luata in 2011.Aceasta zi are rolul de a promova drepturile fetelor,acestea reprezentand un grad supus unei duble discriminari,bazat pe varsta si sex.
   Tema aleasa pentru prima Zi Internationala a Fetelor este combaterea casatoriilor cu minore în tarile aflate în curs de dezvoltare, unde aproximativ una din trei fete este maritata înainte de a împlini 18 ani.
   Organizatia Mondiala a Sanatatii precizeaza ca in aceste tari sunt cazuri in care fetele se marita la varsta de aproximativ 14 ani,aceste casatorii reprezentand un factor de risc pentru sanatatea acestora din pricina sarcinilor la varste inca fragede,dar si anularea dreptului la educatie,rezultand un grad mare de saracie.
   Este vorba despre aranjarea casatoriilor,minorele fiind obligate sa faca asta fara a stii ce atrage dupa sine casatoria.Tarile cu cele mai multe cazuri de acest fel sunt Bangladesh,India si Sierra Leone.
   Mai jos va voi arata cateva din marturiile fetelor,dar pentru a li se proteja identitatea li s-au dat alt nume.
  • "Am fost anunţată dintr-o dată de părinţi că mă mărit. Am plâns, dar tot am fost forţată să mă mărit. (...) După nuntă, mă simţeam chinuită mental. Nu spuneam nimic, dar sănătatea mi s-a şubrezit. Am dat naştere unui băiat când aveam 14 ani, dar a murit. Acum, am un copil de un an şi opt luni. Înainte să mă mărit, aveam cinci prietene apropiate. Două dintre ele sunt încă la şcoală, dar celelalte trei s-au măritat şi nu mă mai văd cu ele. Când eram la şcoală cu prietenele mele, eram foarte fericită, îmi doresc foarte mult să mă întorc", a spus Nargis.
  •  Heena, o fată de 16 ani dintr-o familie de fermieri din Nepal, a fost forţată să se căsătorească, anul trecut, cu un bărbat cu 10 ani mai mare decât ea, iar acum urmează să nască. Fata povesteşte că, atunci când a aflat că trebuia să se mărite, a plâns timp de un an. "Sunt foarte speriată pentru viitorul meu. Nu am cum să-mi câştig traiul şi o să cresc un copil în sărăcia asta. Nu este niciun spital în apropiere. Sunt îngrijorată privind siguranţa naşterii, dar nu am de ales", spune ea, menţionând că trăieşte într-o casă de lut înconjurată de porţiuni mici de pământ cultivabil şi se trezeşte dis-de- dimineaţă şi se ocupă de curăţenie, de pregătit mâncarea şi de adus apa.
  •  Esme, din Sierra Leone, a trebuit să se mărite la 13 ani, cu un bărbat de 25 de ani, fiind orfană. Soţul ei a bătut-o şi a folosit-o pentru sex, iar când fata s-a înscris la o şcoală de meserii, şi-a părăsit soţia şi fetiţa lor de trei ani. Având în prezent 17 ani, Esme spune că nu se va recăsători niciodată. "Soţul meu mă pedepsea punându-mă să mă uit cum făcea sex cu alte femei. Eram ca o sclavă - făceam curat, de mâncare şi nu mergeam la şcoală. După ce am rămas însărcinată, soţul meu nu m-a mai vrut şi nu a vrut nici copilul. A trebuit să asigur existenţa amândurora. Am auzit de Forumul femeilor africane educatoare, care ajută fete în situaţia mea. Dar, o dată ce m-am înscris, soţul meu m-a părăsit. Am început să mă înfometez, voiam să mor. Acum vând alune, ca să câştig bani. Ţin la copilul meu şi la femeia care m-a crescut", spune Esme.
     
    Aceasta problema trebuie sa aiba un impact mare pentru organizatiile cere se ocupa de cazurile acestor fete pentru a evita si alte casatorii premature.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Folositi un limbaj adecvat!